PrioTvå från Eksjöhus

Följ vår resa mot ett nytt hem när vi bygger ett PrioTvå från Eksjöhus

Tapetsering klar

Publicerad 2016-01-21 16:12:00 i Allmänt,

Vilken skillnad när det kommit upp lite vit färg på väggar och tak! Dessutom var våra två fondväggar tapetserade :)
 
Fondvägg i gästrum
 


Fondvägg i vårt sovrum
Denna såg beige ut i dagens ljus, men är egentligen silver (åt metallic-hållet). Trodde denna skulle bli väldigt diskret, men det blev precis lagom tycker jag!
 
Ryggåstaket är målat vitt
 
Ena barnrummet. Denna blåa färgen var alltså nästan vit när vi valde i butik. Nu blev den verkligen babyblå, men det var kanske inte så fel även om det inte var vad jag hade väntat mig.
 
Tyvärr missade jag fotografera/titta på lilla allrummet som bör ha varit grått. Sinnesförvirrad vid 31. Känns tryggt ;)

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2016-09-01 19:49:54

Hejsan.
Upplever ni blänket i tapeten i sovrummet som störande i dagsljus?
Vi funderar nämligen på en fondvägg,med betydligt mer mönster och blänk än det ni valt, och jag är rädd att det bli för mycket blänk.
Visserligen kommer vår fondvägg vara mot kvällssolen, men vi har STORA fönster.=)
Plus att jag tycker det verkar svårt att hitta en "neutral" tapet som möter upp bra.
För som du just skriver, blänket är sällan den "färg" man tror.
Skillnad att kika på en våd i butiken mot att tapetsera 30 kvadrat =O.
Mvh Sofia

Svar: Jag har inte upplevt att blänket i tapeten är störande, men om jag ska vara ärlig så är vi inte i sovrummet så mycket i dagsljus. Men vi är väldigt nöjda med tapeten i alla fall :)
Emma/Niklas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela